Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Secvan ApS

  1. Virksomhedsoplysninger

1.1. Secvan ApS, CVR-nr. 42702501, er etableret på adressen Nibevej 40, 9200 Aalborg SV (”Sælger”). 

1.2. Sælger kan kontaktes på telefonnummer (+45) 2244 3438, samt på e-mailadressen kontor@secvan.dk. 

1.3. Sælger er organiseret som et anpartsselskab. 

  1. Aftalegrundlag 


2.1. Disse handelsbetingelser udgør sammen med Sælgers kontrakt med Kunden og ethvert bilag ved lagt de førnævnte dokumenter, det samlede aftalegrundlag mellem Sælger og Kunden (”
Aftale grundlaget”).  

2.2. En ordre er bindende for Kunden, når ordren er kommet frem til Sælger. 

2.3. En ordre er bindende for Sælger, når Sælger bekræfter en bindende ordre over for Kunden. 

2.4. Ændringer af og tillæg til Aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt disse skriftligt,  medmindre andet følger af ufravigelig dansk ret. 

  1. Priser og betaling 


3.1. Alle priser angives i danske kroner eksklusive moms, medmindre andet er udtrykkeligt angivet. I  forbrugerkøb (B2C) er priserne dog angivet inklusive moms. 

3.2. Sælger forbeholder sig retten til at justere og ændre priser på samtlige ydelser og andre produkter  til enhver tid. Sådanne prisændringer gælder kun for aftaler indgået efter offentliggørelse af sådan ne prisændringer, eller hvor prisændring varsles med mindst samme varsel som det for den pågæl dende ydelse gældende opsigelsesvarsel. 

Dette punkter omfatter også prisændringer i løbende aftaler – f.eks. abonnementsydelser. 

For Kunder som er forbrugere, varsles prisændringer i overensstemmelse med gældende forbru gerbeskyttelsesregler, herunder (i) prisændring skal være rimelig, (ii) ændring gennemføres med  rimeligt varsel, og (iii) ændringen varsles på en gennemskuelig måde. 

For Kunder som er forbrugere, gælder i øvrigt de yderligere forbrugerbeskyttelsesvilkår, som frem går nedenfor i punkt 14.3. 

3.3. Sælgers priser på installations-, vedligeholdelses- og reparationsarbejder m.v. afregnes til Sælgers  til enhver tid gældende priser. 

3.4. Sælgers priser og tilbud forudsætter, at arbejdet kan udføres uden hindringer og indenfor Sælgers  normale arbejdstid, som er 08.00 – 16.00 på hverdage, medmindre andet er skriftligt aftalt. Dette  gælder alle Sælgers ydelser der indebærer udførelse af arbejder, herunder også ydelser på abon nement som beskrevet i afsnit 4. 

3.5. Betaling kan ske via bankoverførsel. Sælger kan opbevare Kundens betalingsoplysninger hvis Kun den køber en løbende ydelse og selv tilmelder betalingsservice eller lignende. 

3.6. Betaling skal ske senest 8 dage fra fakturadato medmindre andet er aftalt. 

3.7. Betaling ved modregning kan ikke finde sted. 

3.8. Ved forsinket betaling opkræves morarenter efter rentelovens almindelige regler. Dog kræves der  morarente med 2 % pr. påbegyndt kalendermåned for erhvervskunder. 

  1. Ydelser på abonnement

4.1. Priser på abonnementsydelser fremgår af Sælgers hjemmeside, ordrelister, tilbud eller lignende. Prisen oplyses i forbindelse med det enkelte køb. 

4.2. Abonnementsydelser løber på ubestemt tid indtil Kundens opsigelse, medmindre andet fremgår af  den enkelte abonnementsaftale.  

4.3. Abonnementet kan fra begge parters side skriftligt opsiges med 3 måneders varsel til udløb ved en  måneds udgang, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem parterne. Vi opfordrer til at opsigelse  sker skriftligt til Sælger på e-mail kontor@secvan.dk.  

4.4. Abonnementet kan tidligst opsiges efter 12 måneder fra acceptdatoen, medmindre andet skriftligt  er aftalt mellem parterne. 

4.5. Købte anlæg nedtages ikke, dog nedtages nøglebokscylindre og skilte. Omkostningerne forbundet  hermed faktureres direkte til Kunden. Evt. udtagning af nøgle fra nøgleboksen faktureres ligeledes  til Kunden. 

4.6. Alle omkostninger ved evt. reparationer af vægge m.v. i forbindelse med nedtagning, påhviler Kun den. 

4.7. Såfremt Kunden ikke betaler den månedlige abonnementsydelse til forfaldstid, forbeholder Sælger sig retten til midlertidigt at spærre adgang til eller tilbageholde abonnementsydelsen, indtil alle  skyldige abonnementsbetalinger inkl. eventuelle renter eller rykkergebyrer efter dansk rets almin delige regler er betalt. Hvis en restance for manglende betaling af abonnementsydelsen ikke er be talt senest 10 dage efter skriftligt påkrav om betaling, kan Sælger vælge at hæve abonnementet  med øjeblikkelig virkning.

  1. Generelle forbehold 


5.1. Udlevering af video, alarmlog eller anden dokumentation på alarmhændelser til brug for politi,  forsikringsselskab, m.v., er ikke inkluderet i Sælgers standard ydelser, men kan leveres mod separat  afregning. Materiale beskrevet i dette punkt kan udleveres ved henvendelse fra Kunden til Sælger. 

5.2. Tågevæske samt genopfyldning heraf er ikke inkluderet i Sælgers standard ydelser, men kan leveres  mod særskilt afregning. 

5.3. Udførelse af arbejdsopgaver eller levering af produkter, som ikke er inkluderet i aftalen eller Sæl gers standard ydelser, afregnes efter Sælgers til enhver tid gældende timepriser for arbejde pr.  regning og de til enhver tid gældende priser for varer og produkter hos Sælger.  

5.4. Meromkostninger som følge af at Sælgers arbejde hindres eller ikke kan udføres inden for sædvan lig arbejdstid, og hvor dette ikke skyldes Sælgers egne forhold, påhviler Kunden. 

5.5. Sælgers gældende timepris for ekstraarbejder, som ikke er en del af et andet produkt eller aftale,  udgør kr. 780 eksklusive moms svarende til kr. 975 inkl. moms pr. time. 

Udrykning 

5.6. Sælger foretager ikke vagtudrykning. Vagtudrykning og kørsel sker ved en underleverandør. 

5.7. Sælger foretager ikke udrykningskørsel. Udrykningskørsel skal altid foretages af separat leverandør,  og Sælger samarbejder med denne i det omfang som er nødvendigt for at levere de ydelser som er  en del af aftalen mellem Sælger og Kunden. 

  1. Forsikringskrav 


6.1. Det er Kundens ansvar at informere Sælger om ethvert forsikringskrav til Sælgers ydelser. 

6.2. Kunden udleverer straks forsikringsselskabets krav til sikringsniveau, hvorefter aftalen udfærdiges i  overensstemmelse hermed, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem Kunden og Sælger. 

6.3. Såfremt der stilles krav om mekanisk sikring, skal Kunden meddele Sælger, hvorvidt Kunden ønsker  at Sælger via underleverandører opsætter mekanisk sikring. Krav om mekanisk sikring skal fremgå  af aftalen. 

6.4. Ved sikringsanlæggets færdiggørelse og Sælgers godkendelse af sikringsanlægget, udfærdiger Sæl ger en installationserklæring vedrørende den elektroniske sikring. Såfremt sikringsanlægget omfat ter mekanisk sikring, udarbejdes mekanisk installationserklæring af Sælgers underleverandør, som  har udført den mekaniske sikring. Sælger sender kopi af elektronisk installationserklæring til Kun den. 

6.5. Det påhviler Kunden at opbevare installationserklæringer som dokumentation for at forsikringskrav  er overholdt. 

  1. Ejendomsforbehold 


7.1. Sælger bevarer i det efter dansk ret videst mulige omfang ejendomsretten til varen, indtil den fulde  købesum er betalt.  

7.2. Varer som leveres til forbrugere forbliver dog ikke Sælgers ejendom indtil den fulde købesum er  betalt, såfremt en eller flere af følgende betingelser ikke er opfyldt: 

  1. a) Den samlede pris der skal betales for varen overstiger kr. 2.000 
  2. b) Kreditkøbet er sket med et fast lånebeløb 
  3. c) Sælger før overgivelsen af varen er fyldestgjort for mindst 20 % af kontantprisen 

7.3. Varer som leveres til erhvervsdrivende forbliver dog ikke Sælgers ejendom indtil den fulde købe sum er betalt, såfremt en eller flere af følgende betingelser ikke er opfyldt: 

  1. a) De samlede pris der skal betales for varen overstiger kr. 2.000 
  2. b) Kreditkøbet er sket med fast lånebeløb 

8.Levering 

8.1. Alle ordrer er eksklusive levering, forsikringer og øvrige omkostninger, medmindre der er tilkøbt  levering og dette fremgår af kundekontrakten.  

8.2. Eventuelle omkostninger og gebyrer oplyses altid inden bestilling afgives (dvs. vi oplyser dette i  vores tilbud), såfremt disse ydelser er en del af Kundens ordre, således Kunden kender den totale  omkostning inden endelig bestilling. 

8.3. Leveringstider er som oplyst på i Aftalegrundlaget. Levering er med forbehold for leveringsudsky delse som følge af de i punkt 11.6 anførte forhold, og Kunden underrettes snarest muligt, hvis leve ringsudskydelse bliver sandsynlig grundet sådanne forhold. 

8.4. Såfremt rettidig levering ikke er mulig og dette skyldes Kundens forhold, skal Kunden bære alle  yderligere omkostninger som Sælger rimeligvis, må afholde for at foretage levering, herunder men  ikke begrænset til genlevering på et senere tidspunkt, opbevaring hos Sælger indtil genlevering el ler afhentning er mulig, mv. 

8.5. Risikoen for varens hændelige undergang overgår til Kunden senest ved rettidig levering, eller Sæl gers forgæves forsøg herpå hvis Kundens forhold hindrer levering, medmindre en tidligere risiko overgang følger af Aftalegrundlaget eller dansk rets almindelige regler.  

  1. Fortrydelsesret og særligt for forbrugere 


9.1. Vilkår og betingelser i dette afsnit 9 gælder alene for forbrugerkøb. Betingelserne gælder således  ikke i erhvervsforhold.  

9.2. Der gælder 14 dages fortrydelsesret ved køb som forbrugeren har indgået udenfor Sælgers forret ningssted eller ved aftale om fjernsalg. 

Følgende typer af ydelser er dog ikke omfattet af Kundens fortrydelsesret: 

  1. a) Varer fremstillet efter Kundens specifikationer eller med tydeligt personligt præg. 
  2. b) Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos Kunden, som  Kunden på forhånd udtrykkeligt har anmodet om. 
  3. c) Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som Kunden har  brudt plomberingen på. 
  4. d) Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt  med Kundens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende der med mister sin fortrydelsesret. 
  5. e) Tjenesteydelser som beskrevet i nedenstående punkt 9.4. 


9.3. Fristen for at udnytte fortrydelsesretten er 14 dage. Ved køb af tjenesteydelser løber fristen fra  dagen for aftalens indgåelse. Ved køb af varer løber fristen fra den dag varen modtages af Kunden eller den modtager, som Kunden har anvist. 

9.4. Ved køb af tjenesteydelser hvor dette i købskontrakten fremgår, afgiver Kunden sit samtykke til, at  fortrydelsesretten straks bortfalder, såfremt tjenesteydelsen er fuldt ud leveret før udløbet af for trydelsesrettens 14 dages varighed.  

Kunden accepterer også, at aftalen træder i kraft straks, og at levering kan påbegyndes før fortry delsesretten udløber. Dette betyder, at Kunden skal betale for enhver delvis levering, som er sket  forud for den dag, Kunden gør brug af fortrydelsesretten. 

Dette gælder eksempelvis, men er ikke begrænset til; montering, service, reparation eller modifika tion af eksisterende installationer mv., hvis aftalen normalt er omfattet af 14 dages fortrydelsesret,  men hvor den aftalte ydelse udføres tidligere end 14 dage efter bestilling. 

9.5. Kunden kan udøve sin fortrydelsesret ved at give utvetydig erklæring om fortrydelsen til Sælger. Vi  anbefaler, at henvendelser sker pr. mail kontor@secvan.dk.  

Kunden kan anvende standardformularen fra lov om forbrugeraftaler, som kan findes her: https://www.retsinformation.dk​/eli/lta/2013/1457 

9.6. Når Kunden har valgt at gøre brug af fortrydelsesretten, skal Kunden uden unødig forsinkelse og  senest 14 dage efter meddelelsen om brug af fortrydelsesretten, sende varen retur medmindre an det er udtrykkeligt aftalt. Kunden skal selv afholde de direkte udgifter forbundet med forsendelse /  returnering af varen. 

Dog afhenter Sælger selv varen såfremt 1) varen er købt ved fjernsalg, og 2) varen er leveret af  Sælger i forbindelse med købet, og 3) varen efter sin art ikke er mulig at returnere gennem almin deligt postvæsen.  

9.7. Kunden hæfter for værdiforringelser af varer som skyldes anden håndtering end hvad der nødven digt for at fastslå varens art, egenskaber og måden varen fungerer på.  

9.8. Når Kunden gør brug af fortrydelsesretten, refunderer Sælger alle betalinger modtaget fra Kunden,  herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af Kundens eget valg af anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som Sælger tilbyder), uden unødig  forsinkelse og senest 14 dage efter Sælgers har modet Kundens meddelelse om udnyttelse af for trydelsesretten.  

Sælger gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel som Kunden anvendte, med mindre andet er aftalt. Tilbagebetalingen sker uden tilbagebetalingsgebyrer for Kunden. 

Sælger kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil det tidligste tidspunkt hvor varerne er retur, eller  Kunden har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne.

  1. Reklamation 


10.1.
Erhvervsdrivende: Erhvervsdrivende har alene den reklamationsret, som følger af dansk rets al mindelige regler, og som modificeret af Aftalegrundlaget. For erhvervsdrivende er den absolutte  reklamationsfrist ved køb af varer dog 12 måneder. 

10.2. Forbrugere: Ved køb af varer har Kunden en almindelig reklamationsret på 24 måneder ifølge købe loven. Reklamation rettes til Sælger. Kunden skal reklamere indenfor rimelig tid efter fejlen eller  manglen er opdaget.  

Vi opfordrer til at Kunden kontrollerer sin vare grundigt ved modtagelsen, og straks reklamerer hvis  relevant, således vi hurtigt og sikkert kan håndtere reklamationen til Kundens tilfredshed.  

10.3. Forbrugerklager: Forbrugerkunder, som ønsker at klage, bedes rette henvendelse til Sælger pr.  telefon eller e-mail. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan Kunden indgive en klage til Cen ter for Klageløsning. Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, såfremt betingelserne herfor er op fyldt. Se www.forbrug.dk  

Kunden kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ODR. Det er særlig relevant, hvis  Kunden er forbruger med en bopæl i et andet EU-land end Danmark. Klagen indgives her – http://ec.europa.eu/odr 

Ved klage til ODR skal Kunden angive vores e-mailadresse, kontor@secvan.dk. 

10.4. Udskiftning af sliddele er ikke omfattet af den almindelige reklamationsret, medmindre sliddelen er  defekt eller fejlbehæftet. Dette gælder både arbejde med montering og afmontering, samt selve  sliddelen som udskiftes. Det gælder særligt, at sliddele er dækket ved tegning af Full Service Abon nement.

  1. Ansvarsbegrænsning og force majeure

11.1. Sælgers erstatningsansvar er begrænset til direkte tab, dvs. tab forårsaget af skader som kan hen føres direkte til Sælgers ydelser i henhold til den indgåede aftale. Sælger er således ikke ansvarlig  for indirekte tab, driftstab, følgeskader eller lignende. 

11.2. Sælger er ikke ansvarlig for og dækker ikke omkostninger som følge af  

  1. a) fejl i Kundens elinstallationer
    b) lynnedslag 
  2. c) skader mv. forvoldt ved Kundens groft uagtsomme eller forsættelige adfærd 

11.3. Over for Kunder som ikke er forbrugere, er Sælgers erstatningsansvar uanset årsag og uanset kra vets art, begrænset til det beløb, der er faktureret for den ydelse, der forårsagede tabet, eller er år sag til, eller direkte forbundet med erstatningskravet, medmindre ufravigelig dansk lov bestemmer  andet. 

11.4. Enhver skade som Kunden ønsker at holde Sælger ansvarlig for skal Kunden skriftligt meddelelse til  Sælger uden ugrundet ophold. 

11.5. Det er Kundens ansvar at meddele Sælger ændringer i det af forsikringsselskabet udstedte sikrings niveau eller andre forsikringskrav, samt at informere Sælger, hvis der sker ændringer af Kundens  bygninger i form af ombygning eller lignende. Sælger fraskriver sig udtrykkeligt ethvert ansvar som  følge af Kundens manglende afgivelse af oplysninger til Sælger. 

11.6. Udover hvad der udtrykkeligt er bestemt i Aftalegrundlaget, er Sælger ikke ansvarlig overfor Kun den for tab, der stammer fra omstændigheder af usædvanlig art, og som hindrer, besværliggør eller  fordyrer aftalens opfyldelse, hvis disse omstændigheder indtræder eller i det væsentligste udvikles  efter fremsættelse af Sælgers bindende bekræftelse på aftalen, og ligger uden for Sælgers rimelige  kontrol. Sådanne tilfælde omfatter blandet andet, men er ikke begrænset til:  

Arbejdskonflikter, strejker, lockout, epidemi, pandemi, nationale eller globale sundhedskriser eller  folkelige kriser, ildsvåde, krig, oprør, indre uroligheder, vejrlig og naturkatastrofer, valutarestriktio ner, offentlig beslaglæggelse, import- eller eksportforbud, afbrydelse af den almindelige samfærd sel, hackerangreb i elektroniske systemer, IT-svigt, server- og domænesvigt, lovændringer med væ sentlig negativ indvirkning på muligheden for aftalens opfyldelse, herunder energiforsyning, væ sentlige pris- og/eller afgiftsforhøjelser, valutaudsving, produktions- og leveringsvanskeligheder,  der skyldes forhold, der ikke kan bebrejdes Sælger, samt indtrædelse af force majeure hos relevan te underleverandører.  

11.7. Sælger er ikke ansvarlig for forsinkelser, som skyldes nedlukning eller anden forstyrrelse grundet  COVID-19 eller enhver anden lignende pandemi.

  1. Produktansvar 


12.1. Sælger alene ansvarlig for skade fra produkter, i det omfang det følger af Produktansvarsloven.  Sælger fraskriver sig ansvar for skader og tab på ethvert andet grundlag således som anført ovenfor  i afsnit 11. 

12.2. Produktansvaret kan beløbsmæssigt ikke overstige dækningen på Sælgers produktansvarsforsik ring. 

12.3. Forbrugere skal hurtigst muligt skriftligt meddele Sælger om skader, der kan henføres til produkt ansvar, fra hvor skaden blev opdaget eller burde være opdaget. Denne bestemmelse påvirker ikke  forbrugerens rettigheder i henhold til produktansvarsloven eller anden ufravigelig lovgivning.

12.4. Erhvervskunder skal skriftligt meddele Sælger om skader, der kan henføres til produktansvar, inden  for 30 dage fra det tidspunkt, hvor skaden blev opdaget eller burde være opdaget. Hvis meddelelse  ikke gives inden for denne frist, kan krav om produktansvar bortfalde.

  1. Garanti

13.1. Sælger udsteder ingen garanti i forbindelse med salg af produkter eller tjenesteydelser. Sælger  overdrager i videst muligt omfang enhver garanti fra producenterne af produkter til Kunden. Det vil  oftest fremgå af producentens hjemmeside hvilke garantier, der gælder for produkterne. Hvis Kun den er i tvivl om garantier, kan Sælger spørges til råds. 

13.2. Købelovens regler om garanti og reklamationsret er gældende for handelsforholdet mellem Sælger  og Kunden, med de lovlige ændringer som følger af parternes aftale. 

13.3. Der kan være produkter, hvor producenten yder en mere omfattende garanti eller bedre reklama tionsret end det, som Kunden har i henhold til købeloven. I de tilfælde overdrages disse yderligere  rettigheder til Kunden i størst muligt omfang, mens reklamationsretten vedrørende installationen  følger købelovens regler. 

13.4. Der kan forekomme sager, hvor producentens garanti eller Kundens forsikring dækker udbedring  eller udskiftning af et produkt, som ikke lever op til Kundens forventninger. I disse tilfælde påtager  Sælger sig at udbedre fejl i eller udskifte det leverede produkt – dog ikke forbrugt tid i forbindelse  med installation og lignende – medmindre der er tale om overlast, slitage, fejlbetjening, eller anden  skade, som kan lastes Køber. 

13.5. Eventuelle garantireparationer udføres indenfor Sælger normale arbejdstid. Dog udfører Sælger  reparationer og andre arbejder uden for almindelige arbejdstid hvis det er særskilt aftalt på skrift  eller hvis det følger af en certificering som er gældende for den af Kunde købte ydelse.

  1. Sælger ændringer af Aftalegrundlaget 


14.1. Der tages forbehold for rettelse af fejlskrifter, korrektur m.v.  

14.2. Såfremt et eller flere vilkår af parternes aftale måtte blive fundet i strid med ufravigelig dansk ret,  skal aftalen i øvrigt forblive i kraft og fortolkes med den forståelse, som i overensstemmelse med  dansk ret er nærmest aftalen oprindelige indhold. 

Ændring af løbende aftaler (abonnementer, serviceaftaler og lign.) 

14.3. Sælger kan ændre priser, gebyrer og andre vilkår i Aftalegrundlaget i følgende situationer: 

Til dækning af udefrakommende omkostninger forbundet med Sælgers levering af sine ydelser  til Kunden, herunder afgifter og omkostninger til banker, betalingsformidlere, eller lignende. For at imødekomme inflation regnet fra 1. januar 2025 (indeks 100) 

Ved ændret lovgivning, regulering eller praksis 

Ved produktændringer 

Til dækning af udefrakommende stigning i Sælgers omkostninger med administration af abon nementsaftaler

Ændringer foretaget kun med forudgående varsel, som opfylder krav i den til enhver tid gældende  lovgivning. 

Ændringer varsles ved individuel kommunikation, herunder for eksempel e-mail, faktura, betalings serviceoversigt eller lignende.

Øvrige ændringer 

14.4. Sælger kan regulere alle priser og satser årligt pr. 01.01 på grundlag af nettoprisindekset, herunder  priser på el-arbejde. Dette gælder dog ikke priser mv. omfattet af punkt 14.3.  

14.5. Reguleringen sker fra 01.10 til 01.10 året efter hvert år, og oplyses Kunder umiddelbart herefter,  men træder først i kraft pr. 01.01 som nævnt i punkt 14.4.  

14.6. For øvrige ændringer gælder disse handelsbetingelser og det øvrige Aftalegrundlag, som er i kraft  på datoen for og fremlagt over for Kunden sammen med købskontrakten.

  1. Tvister, lovvalg og værneting 


15.1. Nærværende handelsbetingelser skal være gældende for enhver tvist mellem parterne.  15.2. Enhver tvist forsøges først og fremmest løst i mindelighed mellem parterne.  

15.3. Tvister mellem parterne, der ikke kan afgøres i mindelighed, skal afgøres ved Retten i Aalborg som  første instans, og under anvendelse af dansk ret. 

15.4. Tvister kan dog behandles ved anden dansk instans, såfremt ufravigelig dansk lov kræver dette. 

Disse handelsbetingelser er senest revideret den 19. november 2024.

© 2024 Secvan ApS – www.secvan.dk